sobota, 2 grudnia 2017

sniegowa babka zurawinowa

 Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań
co za radość, gdy saniami można jechać w dal 
gdy pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań 
a przed nami i za nami wiruje tyle gwiazd.
Poprzez białe drogi,z mrozem za pan brat 
pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.

u mnie od wczoraj pada śnieg ,dlatego sniegowa ,a że ma żurawinę w środku  nadaję sie  na świąteczny stół  ,tylko wtedy z całej porcji bedzie upieczona...

Składniki
  • 340g (1½ szkl)masła
  • 226 g serka białego
  • 600g cukru pudru
  • 6 dużych jaj
  • 1 łyżeczka ekstrat wanilii
  • 360g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 2 łyżki skórki pomarańczowej
  • 200g żurawiny świeżej ,lub suszonej

Wykonanie

Piekłam z połowy produktów i wyszła mi 1 cała duża i malutka babka(malutka od razu zjedzona ,więc jej nie widać na foto (-u mnie o średnicy 16 cm. forma z kamionki -)

Włączyć piekarnik na 165 °C.
Formę z kominem wysmarować dokładnie masłem.
Mikserem utrzeć cukier z masłem i serkiem na gładką masę ,przy dużej prędkości.
Dodać przyprawy. Następnie dodawać po jednym jajku,dalej miksując . Zmniejszyć obroty , dodać wanilię i mąkę ,miksować do połączenia składników. Dodać żurawinę i delikatnie wymieszać .Ciasto przełożyć do wysmarowanej formy z kominem i wstawić do nagrzanego piekarnika.
Piec do suchego patyczka ,około 45-55minut--czas pieczenia  zależny od Waszych piekarników.




uwaga
jeśli nie macie formy z kominem ,to można dokupić sam komin i używać do form jakie macie w domu. Formy jednorazowe na tej stronie



ja mam ten jak 
moj komin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

777pepin777@gmail.com