piątek, 8 grudnia 2017

pyszne orzechowe ciastko na raz





Składniki

  • 300g maki pszennej
  • 175g masła,lub margaryny
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g cukru
  • 125g orzechów
  • 1 białko - z 1 jajka


Wykonanie
cukrem,masłem,mąką z proszkiem do pieczenia
Zmielić orzechy ,lub posiekać na drobne kawałki. Połączyć je z cukrem,masłem,mąka z proszkiem do pieczenia ,oraz jednym białkiem. Zagnieść ciasto,zawinąć w folię
i włożyć do lodówki na około 40-60 minut. Wyjąć z lodówki ,formować małe kulki ,
układać na blaszkę (zachowując odstępy,) wyłożoną pergaminem i spłaszczyć widelcem ,każde ciasteczko.
Piec w nagrzanym piekarniku do 200 °C przez około 15 minut pierwszą blaszkę ,następne około 8-10 minut(piekarnik dobrze nagrzany ,więc szybciej się pieką ).
Pyszne,orzechowe naraz do buzi.....



Forma / blacha marki Pyrex. Produkt wykonany ze stali węglowej, pokryty powłoką non-stick, która jest wyjątkowo trwałym materiałem, zapobiega przywieraniu ciasta i równomiernie rozprowadza ciepło.
Blacha posiada wygodne uchwyty umożliwiające pewne trzymanie formy podczas wyciągania z piekarnika. Formę można używać w piekarniku do temperatury 230°C.
Gwarancja 5 lat,więc warto kupić taką blaszkę ,polecam,sama używam. Ja swoje kupiłam na allegro.

Przed pierwszym użyciem należy umyć formę w ciepłej wodzie z dodatkiem detergentu.

Przed każdym użyciem należy ją lekko natłuścić. W celu przedłużenia trwałości produktu nie należy jej czyścić druciakami i szorstkimi gąbkami, nie należy używać metalowych i ostrych narzędzi.

3 komentarze:

  1. Ja szukam takiej zupełnie płaskiej blachy, tylko z lekko podniesionymi brzegami. I też z powierzchnią non-stick....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na allegro swoja kupilam od razu wzielam trzy aby nieprzekladac ciasta z blaszki

      Usuń
    2. wkleiłam fotke blaszki jaką mam ,chyba o taka Ci chodziło we komentarzach

      Usuń

777pepin777@gmail.com