Google+ Followers

dużo wit.C - mus z czarnej porzeczki





Składniki

  • 2 kg porzeczki czarnej oczyszczonej z szypułek
  • 1kg cukru
  • 2 łyżki kwasku cytrynowego


Wykonanie

Umyte i bez szypułek porzeczki zmiksować ,zasypać cukrem i odstawić na 3-4 godziny. I tu się zaczyna zabawa...Przecierać masę porzeczkową przez drobne sito ,aby jak najmniej pestek się dostało do czystej masy porzeczkowej. Gotową masę porzeczkową połączyć z kwaskiem,dobrze wymieszać .Nakładać do czystych wyparzonych słoiczków .Pasteryzować od zagotowania 8-10 minut. Wyciągnąć i nakryć kocem do ostygnięcia.Mus plus żelatyna daje nam wspaniałą masę -galaretkę do ciasta:)) ps. u mnie łyżeczka jedzą ,bo to naturalna witamina C.




 
Czarne porzeczki 
mają wiele właściwości zdrowotnych. W tradycyjnej medycynie ludowej owoce stosowane są przy anginie i innych infekcjach górnych dróg oddechowych, artretyzmie czy reumatyzmie. Z kolei sok z czarnych porzeczek wspomaga leczenie migreny, problemów żołądkowo-jelitowych czy ogólnego wyczerpania organizmu. Współczesna fitoterapia poleca stosowanie czarnych porzeczek pomocniczo przy niedokrwistości, przyzębicy, skazie krwotocznej, zaćmie, złej krzepliwość krwi, wypadaniu włosów i zębów, a nawet zapaleniu gruczołu krokowego. Z kolei po napary z liści czarnej porzeczki można sięgnąć w celu przyspieszenia procesu wydalania toksyn z organizmu i regulacji pracy nerek.

Czarna porzeczka alternatywą dla tabletek z witaminą C

Czarne porzeczki są jednymi z bogatszych w witaminę C owoców leśnych. W 100 g znajduje się 181 mg witaminy C – to aż 4 razy więcej niż w pomarańczach. Pod względem jej zawartości czarna porzeczka ustępuje tylko owocom róży (500 mg w 100 g). Zgodnie z zaleceniami specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, codzienne powinniśmy dostarczać organizmowi 70 mg kwasu askorbinowego, w związku z tym 100 g, czyli garść czarnych porzeczek pokrywa dokładnie 258% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
Czarne porzeczki (Ribes nigrum) mają wiele właściwości zdrowotnych. W tradycyjnej medycynie ludowej owoce stosowane są przy anginie i innych infekcjach górnych dróg oddechowych, artretyzmie czy reumatyzmie. Z kolei sok z czarnych porzeczek wspomaga leczenie migreny, problemów żołądkowo-jelitowych czy ogólnego wyczerpania organizmu. Współczesna fitoterapia poleca stosowanie czarnych porzeczek pomocniczo przy niedokrwistości, przyzębicy, skazie krwotocznej, zaćmie, złej krzepliwość krwi, wypadaniu włosów i zębów, a nawet zapaleniu gruczołu krokowego. Z kolei po napary z liści czarnej porzeczki można sięgnąć w celu przyspieszenia procesu wydalania toksyn z organizmu i regulacji pracy nerek.

Czarna porzeczka alternatywą dla tabletek z witaminą C

Czarne porzeczki są jednymi z bogatszych w witaminę C owoców leśnych. W 100 g znajduje się 181 mg witaminy C – to aż 4 razy więcej niż w pomarańczach. Pod względem jej zawartości czarna porzeczka ustępuje tylko owocom róży (500 mg w 100 g). Zgodnie z zaleceniami specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, codzienne powinniśmy dostarczać organizmowi 70 mg kwasu askorbinowego, w związku z tym 100 g, czyli garść czarnych porzeczek pokrywa dokładnie 258% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarne-porzeczki-wlasciwosci-zdrowotne_41764.html

Czarne porzeczki (Ribes nigrum) mają wiele właściwości zdrowotnych. W tradycyjnej medycynie ludowej owoce stosowane są przy anginie i innych infekcjach górnych dróg oddechowych, artretyzmie czy reumatyzmie. Z kolei sok z czarnych porzeczek wspomaga leczenie migreny, problemów żołądkowo-jelitowych czy ogólnego wyczerpania organizmu. Współczesna fitoterapia poleca stosowanie czarnych porzeczek pomocniczo przy niedokrwistości, przyzębicy, skazie krwotocznej, zaćmie, złej krzepliwość krwi, wypadaniu włosów i zębów, a nawet zapaleniu gruczołu krokowego. Z kolei po napary z liści czarnej porzeczki można sięgnąć w celu przyspieszenia procesu wydalania toksyn z organizmu i regulacji pracy nerek.

Czarna porzeczka alternatywą dla tabletek z witaminą C

Czarne porzeczki są jednymi z bogatszych w witaminę C owoców leśnych. W 100 g znajduje się 181 mg witaminy C – to aż 4 razy więcej niż w pomarańczach. Pod względem jej zawartości czarna porzeczka ustępuje tylko owocom róży (500 mg w 100 g). Zgodnie z zaleceniami specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia, codzienne powinniśmy dostarczać organizmowi 70 mg kwasu askorbinowego, w związku z tym 100 g, czyli garść czarnych porzeczek pokrywa dokładnie 258% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/czarne-porzeczki-wlasciwosci-zdrowotne_41764.html