środa, 16 marca 2016

ciasto bez pieczenia


Składniki:
  • 0,5 kg półtłustego twarogu,
  • 3 -5 łyżek cukru pudru, -jak ktoś lubi bardzo słodkie to 5 łyżek cukru pudru
  • 2 budynie waniliowe ,lub śmietankowe
  • 0,5 l. mleka,
  • herbatników tyle ,aby zakryć dno formy- u mnie pokruszone herbatniki ,bo miałam mało
  • 2 galaretki dowolny smak  - u mnie czerwone
  • 0,5 l gorącej wody,
Wykonanie:



Ugotować dwa budynie w 0,5 l mleka. Odstawić przykryte do ostudzenia. Formę wyłożyć herbatnikami,(u mnie było mało a smak na słodkie,był,więc pokruszyłam to co było i wyłożyłam dno ) Galaretki rozpuścić w gorącej wodzie. Odstawić do wystygnięcia.
Ser utrzeć razem z cukrem pudrem na gładką masę. Dodać ostudzony ,ugotowany budyń .Miksować na wolnych obrotach do połączenia składników.
Następnie do gładkiej masy serowej dodać partiami zimną płynną galaretkę, ,wymieszać .
 Gotową puszystą masę przełożyć do formy z herbatnikami. Posypać posypką kokosową. Schłodzić w lodówce (już po około 1 godzinie jedliśmy ciasto - pycha):))
uwagi
można do galaretek dodać 1 łyżeczkę żelatyny ,oraz galaretkę na wierzch zamiast posypki
Posypka
  • 5-6 łyżek wiórek kokosowych, 
  • 1 duża łyżka masła,
  • 2-3 łyżki cukru brązowego
Wykonanie
W rondelku rozpuścić masło, dodać cukier ,a następnie wiórki kokosowe. 
Prażyć na małym ogniu ,ciągle mieszając do zbrązowienia .

Delikatne, puszyste ciasto bez pieczenia polecam:))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

777pepin777@gmail.com