Google+ Followers

Sałatka z pszenicą samopsza i awokado ,jako drugie śniadanie do pracy-szkoly



Pszenica samopsza zwany także Triticum - monococcum, ma tę zaletę, że jest o niskiej zawartości glutenu, w przeciwieństwie do innych ziaren pszenicznych Tak więc, jeśli masz wrażliwe jelita lub trzeba przestrzegać diety o niskiej zawartości glutenu to te zboże jest dla Ciebie dobra alternatywą. W postaci ziaren, jest spożywane zarówno na gorąco lub na zimno, ja osobiście, lubię zintegrować w sałatkach, jak ta,którą  przedstawiana dzisiaj.

Składniki



  • 120 g pszenicy samopsza
  • około 10 cm pora w części białej pokrojonego w plastry
  • 3-4 suszone pomidory w oleju
  • 1 jabłko
  • czarny sezam do posypania
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz do smaku
Wykonanie
Pszenice samopsze namoczyć na 12 godzin,najlepiej na noc. Następnego dnia rano odcedzić i przepłukać ziarna samopszy. Gotować na średnim ogniu w garnku we wrzącej osolonej wodzie około 40-45 minut. Tak ,aby ziarna były zakryte wodą.( w szybkowarze szybciej Odcedzić i ostudzić całkowicie Następnie dodać awokado i jabłko pokrojone w kostkę ,lub na małe kawałki. Dodać suszone pomidory pokrojone w kostkę oraz pora pokrojonego w plasterki .Wszystko doprawić sola i pieprzem według własnego smaku ,oraz skropić oliwą z oliwek. Przechowywać w chłodnym miejscu .Wyjąć sałatkę na 10 -15 minut przed jedzeniem. Na koniec posypać czarny sezam :))



Na przednówku - na wzmocnienie