piątek, 18 kwietnia 2014

Zielono mi, szmaragdowo,-ciasto 3 kolory

http://kuchniapepin.blogspot.com/2014/04/zielono-mi-szmaragdowo.html
Zielono mi, szmaragdowo,
gdy twoja dłoń
przy mojej śpi, niby owoc.
Zielono mi,
bo ty, właśnie ty
w noc i we dnie mi się śnisz
i jesteś moją ciszą.
                                                                                                      Zielono mi jak w niedzielę,
najmilsza ma,
dziękuję ci za tę zieleń.
Zielono mi,
bo ty, właśnie ty
w noc i we dnie mi się śnisz
i jesteś moją ciszą
w czasie złym.A.Osiecka

                                                                                                  

SKŁADNIKI NA CIASTO:
    350 g mąki tortowej                                                                                                  350 g masła lub margaryny, temp. pokojowa

    350 g cukru pudru

    6 jajek   1/4 łyżeczki barwnika żółtego

    1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

    szczypta soli

    2 łyżeczki kakao

  1/4 łyżeczki barwnika zielonego

 

SKŁADNIKI NA KREM:


    250 g sera białego, mielonego

    250 g serka mascarpone

    180 g masła, miękkiego
                                                                                                                                    250 ml mleka
                                                                                                                                    250 g cukru pudru

   1 łyżeczka soku z cytryny
                                                                                                                                     2 budynie waniliowe lub śmietankowe -proszek

   1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

   1 łyżeczka soku z cytryny

    DODATKOWO:


    0,5 szklanki śmietanki 30 %



Masło miksujemy razem z przesianym cukrem pudrem na puch. Następnie dodajemy stopniowo jajka, cały czas miksując. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia i dodajemy powoli do powstałej wcześniej masy razem ze szczyptą soli. Ciasto dzielimy na trzy części. Do jednej dodajemy żółty  barwnik, do drugiej zielonyk, natomiast trzecią część łączymy z kakao. Każdą część pieczemy w tortownicy o śr. 24-26 cm w temp. 180 C przez około 20 min. do tzw. suchego patyczka. Każdy płat studzimy.

Masło, ser biały, mascarpone, przesiany cukier puder przekładamy do garnuszka i na niewielkim ogniu podgrzewamy do rozpuszczenia. Następnie dodajemy rozpuszczony w mleku proszek budyniowy i cały czas mieszając doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na niewielkim ogniu do zgęstnienia masy. Pod koniec łączymy z wanilią oraz sokiem z cytryny.

Na kakaowy blat ułożony w tortownicy wylewamy 1/2 kremu, następnie przykrywamy zielonym blatem, który lekko dociskamy. Wylewamy ostatnią część kremu i przykrywamy żółtym  blatem. Odstawiamy w chłodne miejsce.Śmietankę ubijamy na sztywno i smarujemy wierzch ciasta, zaraz przed podaniem. Smacznego.