sobota, 4 stycznia 2014

Beza i kruche ciasteczka z marmoladą

Składniki na ciasto:

350g mąki pszennej
3 żółtka
200g masła
2 łyżki kwaśnej śmietany,marmolada ,dżem do posmarowania ale niekoniecznie...u mnie dzem pomarańczowy
Beza:
300g cukru pudru
3 białka
Wykonanie:
Mąkę, żółtka, miękkie masło pokrojone w kostkę oraz kwaśną śmietanę wymieszać i zagnieść. Ciasto powinno być elastyczne.U mnie w mikserze robione. Gotowe przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 30minut.
Beza: Białka lekko ubić, dodać cukier puder. ,aż beza bedzie sztywna.
Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i pociąć na malutkie prostokąty (to zależy już od Was jakiej chce wielkości ciastka :P).Miałam pomocnika ,córcie ,więc,na ciasto rozwałkowane  ,rozsmarowałam dżem,a następnie pokryłam ubita bezą ,bo córcia  kroiła  ,dlatego są nierówne kawałki..
Piec w 180 stopniach przez 15-20 minut.proste ,szybkie w zrobieniu ,smaczne ciasteczka ...SMACZNEGO!!!