wtorek, 28 stycznia 2014

Gnocchi ziemniaczane

 gnocchi di patate z ziemniaków gotowanych w mundurkach-----ja miałam wczorajsze z obiadu Przepis na gnocchi                               Składniki, około 6 porcji: • 1 kg ziemniaków (jesiennych ----- niemłodych, najlepiej odmiany „mącznej”, sypkiej) • 1 łyżka soli-ja zamiast soli dałam różne zioła • 1/2 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu • 100 g mąki pszennej----zamiast mąki użyłam kaszki kukurydzianej • 1 roztrzepane jajko---ja dałam 2 zółtka                                                          Przygotowanie: * Zagotować osoloną wodę w dużym garnku. Ziemniaki wymyć, nie obierać, nie nacinać skórki. Włożyć do garnka z wodą i gotować przez około 35 - 45 minut, do czasu aż będą miękkie. Ziemniaki odcedzić i jeszcze gorące obrać ze skórki. Od razu rozetrzeć dokładnie praską do ziemniaków lub zmielić w maszynce do mięsa. * Jeszcze ciepłe wyłożyć na stolnicę lub blat kuchenny, dodać sól, pieprz, przesiać mąkę, zrobić dołek i wlać w niego jajko. Zgarniając składniki do środka, szybko połączyć je ze sobą w kulę, nie wyrabiając. Pokroić na kawałki, dłońmi rolować wałeczki o średnicy około 1,5 - 2 cm, podsypując odrobiną mąki w razie konieczności. Kroić w poprzek na 1 - 1, 5 cm kawałki. Gnocchi można pozostawić w takim kształcie lub zrobić na ich powierzchni wgłębienia widelcem - odciskając go wklęsłą stroną. We wgłębienia te będzie się zbierał sos jaki podamy do gnocchi. * Gotować partiami w dużej ilości osolonej wody, wyławiać łyżką cedzakową jak tylko wypłyną na powierzchnię. Podawać jako dodatek do dań, z ulubionym sosem lub pesto ..oryg.przepis na http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_wloska/gnocchi_ziemniaczane/przepis.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

777pepin777@gmail.com